Centraal
Kerkbestuur Gent Stad |
Deze webpagina is een
inlichtingsbron voor de leden van de kerkraden die vallen onder het Centraal
Kerkbestuur Gent Stad, maar mag ook geraadpleegd worden door andere
geďnteresseerde derden. |
Inventaris
Omschrijving
De inventaris is een
genummerd overzicht van alle bezittingen, vorderingen, rechten, schulden en
verplichtingen, van welke aard ook, van het bestuur van de eredienst.
De inventaris omvat alle niet-verbruiksgoederen waarover het bestuur
de beschikking of het beheer heeft. In het bijzonder worden hier ook de
goederen bedoeld die als roerend erfgoed beschouwd worden.
Die inventaris is in elk geval geen statisch document: hij moet op
geregelde tijdstippen geactualiseerd worden.
De kerkraad neemt akte van de inventaris. De inventaris wordt
opgenomen in de notulen van de raad en garandeert als dusdanig een kennisgeving
aan de toezichthoudende overheid.
Er wordt geen specifiek
administratief toezicht uitgeoefend op het toezenden van de inventaris, maar er
is wel een algemeen administratief toezicht door het verplicht toesturen van de
notulen van de vergaderingen van de raden.
Om welk soort goederen
het gaat, wordt slechts omschreven. Eigendom is echter geen absolute vereiste.
Goederen die ter beschikking worden gesteld, moeten ook in de inventaris worden
opgenomen.
Toepassing artikelen
35 van het Decreet
© PéDéWé 01.2009 Hoewel de teksten hoofdzakelijk
gebaseerd zijn op wetteksten, decretale verordeningen en omzendbrieven, is de
interpretatie die er aan wordt gegeven een persoonlijk standpunt dat noch de
Vlaamse Regering en haar administratie(s), noch de burgerlijke overheden en
haar administratie(s), noch de kerkelijke overheid en haar instelling(en)
verbindt.