|
|
Inventaris
Vorderingen
Een vordering is elk bedrag dat door een welbepaalde derde aan het
bestuur van de eredienst verschuldigd is. Het zijn ontvangsten die nog moeten
geïnd worden. Een vordering wordt gekenmerkt door zijn toekomstige en onzekere
aard. Een vordering wordt slechts definitief een ontvangst voor het deel dat
effectief geïnd wordt.
De vorderingen worden
vastgesteld door de voorzitter en de secretaris en worden door de
penningmeester onmiddellijk, doorlopend genummerd, opgenomen in het
desbetreffende deel van de inventaris, met vermelding van de datum van het
stuk, het financieel boekjaar en het bedrag.
De inventaris vermeldt
tevens het eventueel al ontvangen bedrag en het saldo. Minstens eenmaal per
jaar en in ieder geval op 31 december worden alle ontvangsten, evenals de
oninbaar verklaarde bedragen die betrekking hebben op een van die vorderingen
in dat deel van de inventaris opgenomen, zodat de openstaande vorderingen
kunnen worden afgelezen.
Toepassing artikel 35 van het Decreet
© PéDéWé 01.2009 Hoewel de teksten hoofdzakelijk
gebaseerd zijn op wetteksten, decretale verordeningen en omzendbrieven, is de
interpretatie die er aan wordt gegeven een persoonlijk standpunt dat noch de
Vlaamse Regering en haar administratie(s), noch de burgerlijke overheden en
haar administratie(s), noch de kerkelijke overheid en haar instelling(en)
verbindt.